בלי שלטון מרכזי: תכנית סעדה לעזה ב'יום שאחרי'

    מהדורת הבוקר No Comments on בלי שלטון מרכזי: תכנית סעדה לעזה ב'יום שאחרי'

    ח"כ משה סעדה מציע ב'קול חי' איך לנהל את הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה: "אונר"א וחמאס מחלקים את המזון, צה"ל צריך שמישהו מטעמו יחלק את זה. מי שמחלק הוא הריבון". על היום שאחרי: "בכל מקום 'מוכתר' מקומי ינהל את החיים האזרחיים. אין שלטון מרכזי, הם לא ראויים לזה"

    צילום: Erik Marmor/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חכ משה סעדה, הציג בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), את התכנית הביטחונית שגיבש יחד עם השר שיקלי וחברי הכנסת ביסמוט ואילוז: "לעשות חישוף לאורך כל הרצועה, להיכנס לרפיח. חייבים לטהר את רפיח ששם עוברים כל אמצעי הלחימה שפוגעים בחיילים. כיבוש רפיח, ביתור הרצועה באופן שמרפיח לחאן יונס לא יהיה אפשר לעבור ושליטה במעברים".

    הוא ציין כי "הכי נכון היה לחזור לציר פילדלפי, אבל יש מורכבות מול מצרים שהשלום איתה חשוב לנו".

    "דבר שני", המשיך סעדה: "לא לאפשר חזרה מדרום הרצועה לצפון. בפועל אין מעבר, אבל צריך לקבל את זה כהחלטה. יש לחצים גדולים ממדינות לאפשר חזרת תושבים לצפון הרצועה".

    בנושא הסיוע ההומניטרי: "אונר"א וחמאס מחלקים את המזון, צהל צריך שמישהו מטעמו יחלק את זה. מי שמחלק הוא הריבון".

    על היום שאחרי המלחמה: "בכל מקום 'מוכתר' מקומי ינהל את החיים האזרחיים. אין שלטון מרכזי, הם לא ראויים לזה ואסור לחזור לטעות הזו".

    על הכנסת פועלים מיו"ש: "עם הפועלים מעזה קנינו שקט מדומיין שהתפוצץ לנו בפנים. שוו בנפשכם מה יקרה עם הפועלים מיו"ש שנמצאים בבתים שלנו. כל חודש שלא מחליטים להביא עובדים זרים זה עולה 3.1 מיליארד של אובדן הכנסה למשק".



    0 תגובות